Konec školního roku je tradičně spojován se sluníčkem a školními výlety. I učitelé po maratonu online výuky a následném maturitním kolotoči rádi vybočí z pracovního tempa. Zvědavost i kouzlo historického prostředí nás inspirovalo k malému výletu na průvodcovské praxe. Ve středu 16. června jsme podle naplánovaného itineráře zavítaly na prohlídku zámku v Bruntále, kde nás přivítala v roli průvodkyně Veronika Siváková, studentka 3. ročníku Managementu cestovního ruchu. Přidaly jsme se do skupinky devíti turistů podle momentálně platných rozvolňovacích pravidel. Výklad Veroniky s rouškou na obličeji nijak neubral na zajímavosti. Její usměvavé oči, milý přístup a zájem o historii zámku ocenili všichni návštěvníci.

Druhou zastávkou na trase byl zámek v Kravařích s rozlehlým, krásně upraveným parkem. I tady na nás čekala „naše“ průvodkyně Kristýna Kubjatková, studentka 3. ročníku. Kromě průvodcovské činnosti se na praxi uplatnila jako šikovná výtvarnice, vytvořila pro děti pohádkovou postavu alchymisty Michala Sendivoje. Nečekaným bonusem našeho výletu bylo setkání s absolventkami naší školy. Lenka Kerlinová vede kulturní sekci na zámku v Kravařích, Gabriela Andrade zajišťuje provoz zdejšího informačního centra.

Domů jsme se vracely s velkým potěšením a pýchou, že naši současní i bývalí studenti zúročují své školní znalosti a dovednosti v praxi a daří se jim to.

Překvapením byla pro třídu 3.B prohlídka zámku v Hradci nad Moravicí. Třeťáci sem přijeli 29. června na školní výlet a setkali se se známou tváří – průvodcem byl Matyáš Kadula, student 2. ročníku. Matyáš navíc okořenil svůj výklad historkami ze své praxe. Nás potěšilo, že „na Hradci“ zůstává jako brigádník i přes prázdniny.

Ale nejen průvodci sbírají zkušenosti. Studenti Robin Galuszka a Tereza Palovská nahlížejí do zákulisí práce cestovní agentury INVIA v Krnově. Zjišťují, jak pracné je sestavit zájezd se všemi službami a požadavky na kvalitu. Také Nikol Vrbová, studentka 3. ročníku, byla překvapená rozsahem činností a služeb, které poskytuje Turistické informační centrum v Krnově.

I na jiných místech se seznamují studenti s provozem vybraného pracoviště. Po dlouhé době distanční výuky mohou využít své odborné znalosti v praxi. Věříme, že tyto zkušenosti obohatí jejich profesní přípravu a budou motivací do dalšího vzdělávání v příštím školním roce.

Ellen Páclová, Zina Dvořáková, Gabriela Víchová